Planowanie kupna pierwszego auta lub zmiana samochodu na lepszy model to jedne z ekscytujących, lecz także problematycznych kwestii. Podczas wyboru odpowiedniego pojazdu należy zwrócić uwagę na jego stan techniczny. Wiele aut jest sprowadzanych z zagranicy, gdzie wcześniej mogły doświadczyć kolizji lub wypadku. Jednym z narzędzi, które pozwoli nam sprawdzić faktyczny stan nadwozia, jest miernik lakieru. Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że auto wygląda na zadbane i praktyczne nowe. Jednak gdy przyjrzymy się dokładniej, dostrzegamy różne mankamenty. Warto zainwestować w profesjonalny sprzęt, dzięki któremu możemy uniknąć problemów z lakierem w przyszłości, a także zbadać wiarygodność słów sprzedającego.
Do czego służy czujnik lakieru?
Wiele osób podczas kupna samochodu korzysta z miernika grubości lakieru. Jest to niewielkie i praktyczne urządzenie, które umożliwia sprawdzić stan faktyczny pojazdu, a także pozwala poznać jego historię. Podczas kupna samochodu nie musimy pytać sprzedawcy o pozwolenie na użycie urządzenia. Miernik lakieru służy do pomiaru grubości lakieru w dowolnym miejscu karoserii. Dzięki temu sprytnemu narzędziu możemy sprawdzić, czy samochód nie posiada masy szpachlowej lub czy dany element nie był malowany. Jeśli tak jest, czujnik wskaże faktyczne odchylenie od domyślnych wielkości. Oryginalna grubość lakieru powinna wynosić od 100 do 140 um, jednak w nowszych autach stosuje się coraz cieńsze lakiery, przez co granice mogą wynosić od 70 do 80 um. Grubość lakieru wynosząca około 200 um może oznaczać, że auto posiada drugą warstwę lakieru, a wartość od 300 um wskazuje na szpachlę.
Po co kupować urządzenie do pomiaru grubości lakieru?
Kupno samochodu jest dużym wydatkiem, dlatego warto upewnić się, czy egzemplarz, który nas interesuje, jest w dobrym stanie. Wielu sprzedawców często nie podaje prawdziwej historii pojazdu, ponieważ chcą sprzedać jak najszybciej auto. Jako kupujący chcemy, aby cena samochodu była adekwatna do jego jakości i stanu. Coraz więcej osób jest świadomych podczas zakupu pojazdu, dlatego też zaopatrują się w historię pojazdu za pomocą numeru VIN, a także korzystają z mierników lakieru. Za ich pomocą, już na początkowym etapie, można odrzucić wiele samochodów, a także upewnić się co do ich jakości. Dokonując analizy pojazdu, należy wykonać jak najwięcej pomiarów. Jeśli osoba sprzedająca nie zgadza się na użycie urządzenia, może być to jasnym znakiem dla nas, że ma coś do ukrycia. Miernik lakieru jest coraz bardziej popularnym narzędziem wśród osób planujących kupno pojazdu.