MM Zamość

Informacje z Zamościa i okolic

Finanse

Na jakich wydarzeniach przeprowadzać sampling produktów?

Chociaż dostarczanie bezpłatnych próbek produktów do rąk potencjalnych klientów może być świetnym sposobem na wyeksponowanie oferty marki, należy to robić według starannie przygotowanego planu. Tego typu akcje marketingowe zwykle wiążą się z wysokimi kosztami. Warto więc dokładnie przemyśleć ich przebieg oraz z rozwagą wybrać miejsce, w których będą się odbywać. Podpowiadamy, jakie wydarzenia są idealne do rozprowadzania bezpłatnych próbek produktów.

Czym jest sampling?

Zacznijmy jednak od omówienia samego pojęcia samplingu. Wielu z nas przynajmniej raz w życiu spotkało się z sytuacją, w której jakaś marka zaprosiła nas na degustację lub oferowała bezpłatną próbkę swojego produktu. Jest to znany od lat zabieg marketingowy, szczególnie powszechny w świecie szybko rotujących towarów konsumpcyjnych (np. żywności i napojów). Polega na dostarczeniu darmowego produktu w ręce konsumentów, aby osiągnąć określony cel – może być to po prostu rozpowszechnianie informacji o marce, zachęcanie do zakupu nowego produktu lub testowanie popularności różnych opcji produktowych.

Jak przygotować akcję samplingową?

Na początku warto wyznaczyć cel takiej kampanii. Co chcemy osiągnąć, dostarczając konsumentom bezpłatne próbki? Następnie należy oszacować budżet akcji, wybrać produkty, które będą dystrybuowane oraz określić grupę docelową. Ostatnie z wymienionych działań jest niezwykle istotne w kontekście skuteczności kampanii. Wybierając potencjalnych odbiorców, można zadać sobie pytania: gdzie spędzają czas? W jakich innych firmach robią zakupy? Kiedy są najbardziej dostępni? Jaka próbka byłaby dla nich najbardziej przydatna? Odpowiedzi ułatwią znalezienie grupy docelowej, a od tego już tylko krok do wyboru odpowiedniego miejsca na sampling. Podczas planowania akcji trzeba również pamiętać o tym, by ustalić, jak będzie badana jej skuteczność.

Gdzie warto przeprowadzać sampling?

Sampling może dziś przybierać wiele form i odbywać się w przeróżnych miejscach. Jednak wciąż najpopularniejszymi lokalizacjami dla tego typu akcji marketingowych są duże sklepy oraz stacjonarne wydarzenia, gromadzące szeroką audiencję.

Wybierając miejsce do przeprowadzenia akcji samplingowej, trzeba zwrócić uwagę na swój produkt i wspomnianą grupę odbiorców. Jeśli np. chcemy dystrybuować próbki towarów dla młodych osób, świetnym wydarzeniem może być festiwal muzyczny. Warto w takim przypadku nie tylko przeprowadzić sampling, ale i ustawić swoje stoisko, w którym można zakupić produkty, odpowiadające próbkom.

Innym przykładem właściwego połączenia wydarzenia z grupą docelową będzie impreza sportowa. Wiele firm kieruje swoją ofertę do osób aktywnych fizycznie – od producentów energetyków, aż po marki odzieży sportowej. Takie produkty idealnie nadają się do samplingu. Warto więc zostać partnerem wydarzenia sportowego, np. maratonu biegowego i wręczyć próbki uczestnikom na mecie lub jeszcze przed rozpoczęciem sportowych zmagań.

Przykłady można mnożyć – sampling jest dziś prowadzony podczas spotkań biznesowych w centrach konferencyjnych, na targach (np. ślubnych), czy nawet w trakcie otwarcia nowych placówek handlowych. Najważniejsze, by w trakcie takiego wydarzenia dotrzeć do określonej wcześniej grupy odbiorców i dostarczyć jej wysokiej jakości próbki swoich produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ