MM Zamość

Informacje z Zamościa i okolic

Finanse

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Prawdą jest, że usługa pozycjonowania strony internetowej nie jest wcale prosta do wykonania, wymaga wiele żmudnej pracy, a także poczynienia pewnych inwestycji po to, aby w ogóle móc zacząć zarabiać. Świadczenie usługi wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy, którą nie jest łatwo zdobyć i którą nikt nie chce się dzielić. Z tego też względu wśród firm pozycjonerskich panuje ogromna konkurencja, chociaż jeśli chodzi o założenia oferty, jaką prezentują one swoim klientom to jest sporo części wspólnych. Zazwyczaj, klienci zainteresowani usługą przede wszystkim chcą uzyskać informacje, co do tego ile kosztuje pozycjonowanie stron i ile dzięki takiej usłudze zarobią. Natomiast kwestią dodatkową jest to na przykład, w jaki sposób świadczona jest usługa, a więc czy firma wykorzystuje bezpieczne techniki pozycjonowania.

Co może pójść nie do końca tak, jak powinno i jakich ofert się wystrzegać? 

Obok tego, ile kosztuje pozycjonowanie stron, warto skupić swoją uwagę na tym, co dana firma ma nam do zaoferowania. W szczególności powinniśmy uważać na oferty, które zawierają:

  • Zapewnienie, co do tego, że efekty pojawią się w takim i takim czasie. Nawet Ci, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w branży nie będą w stanie dać nikomu pewności, co do tego, czy faktycznie w danym terminie pojawi się efekt czy nie. Usługa ta nie polega na tym, że płacimy i dostajemy efekt od razu, bo tak działają typowe reklamy sponsorowane. Natomiast pozycjonowanie w pewien sposób jest wpływanie na organiczne, a więc naturalne wyniki wyszukiwania, a więc efekt działań jest jest bezpośredni.
  • Zapewnienie, że efekty pokażą się szybko i będą spektakularne niezależnie od tematyki strony. Zazwyczaj, kiedy ktoś oferuje szybkie efekty to nie wykonuje pozycjonowania w sposób bezpieczny i naturalny, a co za tym idzie- naraża naszą stronę na filtr, za ściągnięcie którego może żądać dodatkowych opłat. Warto mieć świadomość, że pozycjonowanie strony zawsze musi trwać, jeśli ma być naturalne i bezpieczne. Najlepiej jest przyjąć, że efekty prowadzonych działań zazwyczaj pojawiają się po około 3- 4 miesiącach linkowania strony w przypadku, kiedy mamy do czynienia z frazami o mniejszej bądź średniej trudności. W przypadku fraz bardzo mocno konkurencyjnych i o dużej, miesięcznej liczbie wyszukiwań- może to zająć jeszcze więcej czasu.
  • Zapewnienie, że pozycjonowanie bezpośrednio przełoży się na wzrost sprzedaży. Oczywiście – bardzo często tak jest, ale tak naprawdę na taki scenariusz wydarzeń ma wpływ także szereg innych czynników jak atrakcyjność oferty, tego jak zbudowane i zaprojektowane są strony internetowe klientów, jaki znajduje się na nich content oraz czy produkty i usługi faktycznie są atrakcyjne. To, że reklama jest skuteczna i faktycznie strona wyświetla się wysoko nie oznacza, że oferowane produkty i usługi same będą się sprzedawać, niezależnie od tego, jakie są w rzeczywistości.

W jaki sposób kształtują się ceny? 

Analizując strony internetowe agencji pozycjonerskich najprawdopodobniej nie uzyskamy odpowiedzi na pytanie o to, ile kosztuje pozycjonowanie stron, gdyż właściwie zawsze podlega to indywidualnej wycenie. Natomiast, jeśli będziemy zainteresowani usługą, otrzymanie takiej oferty wraz z propozycją słów kluczowych dobranych do naszej strony internetowej, powinno być całkowicie darmowe. W ofercie powinna znaleźć się lista fraz (o charakterze ogólnopolskim lub lokalnym, ale zawsze powinny to być frazy mające charakter sprzedażowy) wraz z informacją o tym, ile razy miesięcznie dana fraza jest wpisywana do wyszukiwarki przez użytkowników (jest to informacja o jej wyszukiwalności).

Każda agencja posiada swój własny algorytm wyceny, gdzie ocenia się popularność danego słowa kluczowego, konkurencje w top 10 na dane frazy, a także branże, z którą związana jest strona internetowa klienta. W przypadku niektórych branż cena może naprawdę poszybować w górę, gdyż obecna jest w nich bardzo silna konkurencja o wysokie pozycje na dane frazy kluczowe. Każda fraza jest wyceniana indywidualnie, w uproszczonym modelu zostaje podana cena za osiągniecie pozycji 1- 10, a w modelu szczegółowym cena jest rozbijana na pozycje 1- 3, 4- 6, 7- 10. Bierze się to z tego, że w niektórych przypadkach łatwo jest wywindować stronę do top 10, ale umieścić ją w top 3 może być już ekstremalnie trudno. Zdarzają się też przypadki, kiedy zostaje nam zaproponowana także wycena za obecność strony na pozycjach 11- 20, a więc w drugiej odsłonie wyników wyszukiwania. Dzieje się tak w przypadku ogromnej konkurencji na frazy o bardzo dużej popularności. Przyjmuje się, że w takim przypadku nawet obecność na drugiej stronie wyników wyszukiwania może generować dla klienta zysk.

Przeglądając oferty warto wiedzieć, że zazwyczaj tańsze są frazy o charakterze lokalnym, gdyż w naturalny sposób mają one mniejszą liczbę wyszukiwań. Najdroższe w tym przypadku jest pozycjonowanie na rynki zagraniczne, ale to w dużej mierze zależy od kraju. Najczęściej agencje pozycjonerskie podejmują współpracę, kiedy zdecydujemy się na minimum 3 frazy kluczowe z zaproponowanych. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest natomiast zdecydowanie się na około 5 czy 6 takich fraz. Oczywiście, sami też możemy zaproponować słowa kluczowe, które nas interesują i poprosić, aby zostały sprawdzone pod kątem miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencyjności oraz ewentualnej ceny ich pozycjonowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ